28-09-2011
Loes den Hollander

Kruizebroederstr 36, Sneek (klik voor route)
Aanvang 20.15 uur
Toegang € 9 donateurs € 5

Loes den Hollander

Loes den Hollander (1948) schrijft al vanaf het moment dat ze kon lezen. Aanvankelijk poëzie, later columns, daarna verhalen en ten slotte haar eerste boek. Toch kwam het nooit in haar op om van schrijven haar beroep te maken, omdat ze zich helemaal richtte op haar carrière in de gezondheidszorg. Dat veranderde toen ze in 2001 een verhalenwedstrijd van maandblad Libelle won. Vanaf dat moment ging er voor haar gevoel een luik in haar hoofd open waar een onstuitbare lading teksten achter zit die zich allemaal verdringen om te worden opgeschreven.

Toen ze in 2006 haar carrière als directeur van een gezondheidszorginstelling beëindigde, vond ze vrijwel tegelijk een uitgever voor Vrijdag, haar eerste literaire thriller. Tot dusver verschenen er negen thrillers, een roman, twee bundels met korte verhalen en drie novelles. Inderdaad, een zeer productieve dame! Van haar boeken zijn in totaal ruim 500.000 exemplaren verkocht.

In 2011 verschenen Zielsverwanten en Uitglijder (een minithriller); en in november is haar jongste boek te verwachten, onder de titel Glansrol. Haar vele fans kijken hier al reikhalzend naar uit. Naar verluidt gaat deze roman over leugens en waarheid. Wellicht kan Loes in september reeds een tipje van de sluier oplichten.